Bouwgroothandel kiest Fabrikant van de Toekomst
Tijdens het congres [Bouwgroothandel Bijeen] in Amersfoort zijn gisteren de genomineerden bekendgemaakt voor de Fabrikant van de Toekomst.
Een enquête onder ruim vierhonderd bij Koninklijke Hibin aangesloten bouwgroothandelsvestigingen, uitgevoerd door USP Marketing Consultancy, heeft tien kandidaten opgeleverd. De genomineerden zijn (in alfabetische volgorde) Daas Baksteen Zeddam B.V., Isobouw Systems B.V., Kingspan Unidek B.V, Knauf B.V., Knauf Insulation B.V., Monier B.V., Nelskamp Dakpannen, Saint Gobain Isover B.V., Velux Nederland B.V. en Weekamp Deuren B.V. Vandaag start een tweede ronde waarbij iedereen die werkzaam is binnen de bouwgroothandel gevraagd wordt de fabrikanten inhoudelijk te beoordelen. In januari 2018 wordt de Fabrikant van de Toekomst bekendgemaakt.
Duurzaamheid, digitalisering en kennisdeling. Dat zijn volgens de bouwgroothandel de voornaamste thema’s in de samenwerking tussen fabrikanten en bouwgroothandel in de komende jaren. In de enquête wordt onder andere gevraagd naar de mate waarin fabrikanten zich inspannen om producten en het productieproces te verduurzamen, het bestelproces te digitaliseren en kennis en ervaring te delen met de groothandel
Het onderzoek is geïnitieerd door Koninklijke Hibin, de brancheorganisatie voor de bouwmaterialengroothandel. Hibin wil in het licht van veranderende (markt)omstandigheden werken aan een goede relatie waarbinnen fabrikanten en groothandel elkaar waar mogelijk versterken. De uitkomsten van het onderzoek moeten individuele bedrijven handvatten geven om de relatie op inhoud te verstevigen. Hibin wil onderzoeken hoe het verbinden van fabrikanten en groothandel vanuit de brancheorganisatie ondersteund kan worden.