Renson ziet het nieuwe wielerseizoen ambitieus tegemoet.

Renson ziet het nieuwe wielerseizoen ambitieus tegemoet.

Inzetten op de koers doet naambekendheid duidelijk goed

Ook komend wielerseizoen prijkt Renson als wielersponsor op de broek en shirt van een WorldTour ploeg. Dezelfde ploeg als vorig jaar trouwens, alleen luistert die nu naar de naam ‘Team Sunweb’. Begin januari werd het team voorgesteld op de luchthaven van het Duitse Münster, één van de uitvalsbases van nieuwbakken hoofdsponsor Sunweb. Renson blijft nog zeker tot eind 2017 en wellicht ook daarna aan boord als partner van de ambitieuze, internationale ploeg rond Tom Dumoulin (NL), Warren Barguil (FR) en nieuwe kopmannen Michael Matthews (AUS) en Wilco Kelderman (NL).

Tot eind 2017 prijkt dus alvast opnieuw de naam Renson op de broek en shirt van de Team Sunweb-renners. In 2016 werd de pech vroeg in het jaar na een zwaar ongeval op trainingskamp in Calpé gecompenseerd door meerdere successen, waaronder 2 overwinningen en 1 week roze trui in de Giro d’Italia en de heroïsche zege voor Tom Dumoulin in de Tour de France rit naar Andorra.
Paul Renson (CEO Renson): “Wij zijn 100 % overtuigd van het nut van dit soort sportsponsoring. Want – zo blijkt uit de vele feedback die ik krijg – het zorgt voor heel wat naambekendheid onder het grote publiek, en dat op internationaal vlak. In het teken van de ambitie om verder uit te groeien tot een wereldspeler op het vlak van ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen, is dat laatste ook de reden waarom we destijds kozen om met dit internationale wielerteam in zee te gaan.”

Nu dit jaar voor het eerst zowel het mannen-, vrouwen- als het ‘development team’ (een opleidingsploeg die jongeren klaarstoomt voor hun debuut bij de grote jongens op WorldTour niveau) onder dezelfde naam en in dezelfde uitrusting racen, is Renson trouwens in één klap sponsor van maar liefst 3 wielerploegen. 

De sportieve ambities van Team Sunweb zijn er vooral enkele op de lange termijn, en die zijn niet min: doel is namelijk om in 2018 volop voor winst te gaan in een grote ronde. 2017 moet daarom vooral een jaar worden waarin de basis gelegd wordt om deze ambitie waar te maken. Wat uiteraard niet wegneemt dat de WorldTour formatie ook dit jaar niet op succes mikt.
Iwan Spekenbrink (Algemeen manager Team Sunweb): “Met Michael Matthews trokken we een supertalent aan die alles in zich heeft om het in de voorjaarsklassiekers waar te maken. Met zijn zeges in Paris-Nice en alle grote rondes (Tour de France, Giro, Vuelta) en ereplaatsen in de Amstel Gold Race, Milaan-San Remo en op het WK in Richmond en Quatar heeft hij trouwens al bewezen een topper te zijn.”

‘CREATING HEALTHY SPACES’ …
… zo luidt de baseline van RENSON®. Als trendsetter in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen stelt dit dynamisch familiebedrijf dan ook alles in het teken van een gezonde en comfortabele leef- en werkomgeving. Door sterk in te zetten op innovatie, communicatie en internationalisatie zit Renson de toekomst op de hielen, steeds met de focus op een gezond en comfortabel binnenklimaat in woningen, appartementen, kantoren, scholen en zorginstellingen. De nadruk ligt op duurzame totaalconcepten, die tegemoet komen aan de behoeften op het vlak van energiezuinigheid, akoestiek en design.
Hoewel sterk lokaal verankerd, draagt Renson z’n visie ook steeds internationaler uit, getuige het sterke distributienetwerk dat intussen tot de USA, Rusland, het Midden-Oosten, Azië en zelfs Australië reikt. Daarmee zet Renson z’n ambitie kracht bij om uit te groeien van een Belgisch bedrijf naar een wereldspeler in ventilatie, zonwering en outdoor-concepten.

Hier uw advertentie?
Bel +31 (0)73 503 35 44.